As seen on TV!

Vrije dag en slecht geslapen. Ik strompel uit bed. De zetel roept, ik antwoord positief.

Niet gehinderd door enig schuldgevoel laat ik mij meeslepen in de wereld van de infomercial. Ik maak kennis met de Slim Jeggings. Deze zelfverklaarde ultieme combinatie van mode en comfort zuigt op wonderbaarlijke wijze het visuele vet uit de billen, versmalt de immer beklaagde reet met minstens één maat en verbant de spreekwoordelijke zwembandjes naar de eeuwige jachtvelden. Eat that, Clement Peerens Explosition! Het ziet er uit als een jeans en voelt als een legging. Tenminste, dat vertelt Amy mij in haar perfect Amerikaans. Amy’s achterste ziet er niet uit alsof ze zelf een Slim Jeggings nodig heeft. Wanneer ze eindelijk vijf seconden haar klep houdt, neemt een irritante voice-over het van haar over. Hij schreeuwt mij enthousiast toe dat de Jeggings gemaakt worden uit revolutionaire materialen (Kevlar? Kryptoniet?) en dat ik er drie (3!) krijg voor de prijs van één (1!). Ik twijfel of ik vandaag nog zou bestellen en verander in afwachting van kanaal. Aha! Een opvouwbare wandelstok die door zijn revolutionaire (again) zuignappootjes nooit kan omvallen. Goed voor elk terrein, je weet maar nooit of mémé op haar oude dag alsnog de behoefte voelt de Rocky Mountains te temmen. De ‘Trusty Cane’ is de ondersteuning die u altijd al wou hebben. In het handvat zit zowaar een zaklamp verwerkt. Lichtgevend èn ondersteunend! Gezien in de spot: de perfecte hulp wanneer u, als hulpbehoevende bejaarde, in het schemerduister een kind op u ziet afrennen dat u dringend wil knuffelen zonder uw wandelstok te laten vallen. Dat ze dit in het Brugse bisdom nog steeds niet standaard bij een soutane leveren? Ik verander opnieuw van kanaal. Heruitzendingen van Charlie’s Angels. Cult uit de jaren ‘70.  Seksisme stond toen nog niet in het alfabet. Farrah Fawcett had in elk geval geen Slim Jeggings nodig. In het volle besef dat ik eindelijk bij geloofwaardige televisie ben aanbeland, dommel ik opnieuw in.

foto-623

Geef een reactie

