Chicken Shit

‘Gesmolten sjokelat!’ riep de boerin aan de andere kant van de lijn. ‘Als het op gesmolten sjokelat gelijkt, dan zit ge met een probleem en moet er een product aan te pas komen!’

Amper twee weken amateur pluimveehouder en ik mag kippenstront beoordelen op vergelijkingspunten met door de zon gegeselde cacaobonen. Niet eenvoudig voor iemand die niet wild loopt van dierlijke uitwerpselen (eufemisme!) maar wel van chocolade. En ja, geen twijfel mogelijk; een miserabele poging tot keutel, als een droevige druppel Côte d’Or op een koortsige kinderwang. Terwijl ik de consequenties tot mij laat doordringen, probeert de meest sociale van mijn drie nieuwe gevederde vriendinnen in mijn teen te pikken; prikkelbaar maag- en darmsysteem maar verdomd arrogant, dat dan weer wel. Het product dat vaste vorm belooft, zal hopelijk wel doen wat het hoort te doen.

In afwachting ben ik dankbaar. Dankbaar dat dit beeld mij kan helpen in mijn opdracht. U moet immers weten dat ik besloten heb om mijn BMI naar beneden te halen om zodoende mijn prestaties op de fiets in stijgende curves te dwingen. Niet simpel voor iemand die kampt met een knoert van een chocoladeverslaving. Toch kan ik u met enige fierheid in de buikstreek mededelen: reeds twee dagen geen donker goud geproefd!

En dat allemaal dankzij een kip met diarree en een boerin die heel luid kakelt wanneer ze telefoneert.

foto-613

Geef een reactie

