Moederdag

Er werd gretig gedeeld. Op virtuele wijze kwam de tentoongespreide liefde tot mij. Ontbijtbuffetten waar op geen exclusief gepresenteerd sneetje kaas meer of minder werd gekeken. Boeketten, dure waar heel lang voor in de rij werd gestaan of zelf geplukte, daarom niet minder kostbaar. Juwelen en abonnementen op de Flair en de sauna. Jarretelles en bh’s. Vader Economie lacht vandaag breder dan Moeder Natuur.

De liefde viel op te delen in drie brede compartimenten; oprecht aandoenlijk geknutsel, platte commercie en intens verdriet. Niet iedereen heeft het geluk de liefde vandaag nog recht in de ogen te kunnen kijken. Als ik de nuchterheid laat vallen weet ik dat één dag niet volstaat voor dit soort liefde. En dan zeker dit etmaal niet. Oprecht merci moeder. Zowel die van mij als die van mijn kind. Bedankt voor morgen en voor gisteren. Vandaag is slechts bijzaak.

a flower

