Beste Roland, liefste gore kutracist

Beste Roland, liefste gore kutracist,

de virtuele naschok van de zoveelste terroristische aanslag had ons nog maar net bereikt of u vond het al nodig om uw gevoelens met mij te delen. Het ging toen nog ‘maar’ over tien doden. Het zal u waarschijnlijk plezieren dat dit aantal ondertussen is opgelopen. U wist mij immers te melden dat uw geluk recht evenredig omhoog gaat met het aantal slachtoffers. Feestje Roland! Dansen en zingen! Doe ze nog eens vol, gedomme! Immers, in een tweede hoogwaardige bijdrage van uw hand wist u mij te melden dat het nu uw beurt was om te shaken nadat dansende moslims na de aanslagen in Zaventem uw enggeestige wereld overspoelden als ware het een losgeslagen horde gehersenspoelde, moonwalkende Michael Jacksons.

Als geen ander begrijp ik uw nood om de mensheid op te delen in verschillende groepen. Ja, ik geef het toe, ik voel die drang ook. Alleen kies ik er bewust voor om ze, los van kleur, geaardheid, geloof of voorkeur van voetbalploeg, op te splitsen in eikels en niet-eikels. In mijn ogen bent u net met onderscheiding afgestudeerd in de eerste categorie. Proficiat daarmee. Ondanks mijn persoonlijke bedenkingen over de georganiseerde religies van deze wereld, die ik af en toe zo gefundeerd mogelijk durf te delen, lukt het mij wel om het verschil te zien tussen laffe smeerlappen zonder ook maar één gram moraal in hun vezels en mensen die evenzeer slachtoffer zijn van dit soort wandaden.

Het zal u misschien verbazen dat ik oprecht geloof dat er meer gelijkenissen dan verschillen bestaan tussen uzelf en de kakkerlakken die dit soort aanslagen plegen. Hun motor is haat en een gevoel van suprematie. Uw motor is haat en een gevoel van suprematie. De slachtoffers in Istanbul zijn even dood en gewond en getroffen als de slachtoffers in Zaventem, Parijs, Tel Aviv, Caïro, Jakarta, Ouagadougou, Dalori, Ankara, Madrid, Londen, Bagdad … (voor een volledige lijst der lafheid: klik hier). De bloedrode draad doorheen deze opsomming: de doelwitten zijn altijd onschuldige, ongewapende mensen die persoonlijk geen zak te maken hebben met het misselijkmakende punt dat de terroristen willen maken.

Het verbaast mij trouwens dat uw fijnzinnig stukje scheldproza bijna twaalf uur na publicatie nog steeds te lezen is op de online feed van De Standaard. Facebook behoedt ons doorgaans voor de nefaste invloed van ontblote tepels en wazige schaamhaarconcentraties maar ziet blijkbaar minder graten in plat racisme. Bon, beste Roland, ik denk dat we hier afscheid moeten nemen. Ik heb nog even overwogen om u met naam en toenaam aan te spreken maar uit respect voor uw naasten en eventueel nageslacht, waarbij ik hoop dat haat en kortzichtigheid niet erfelijk zijn, heb ik het zo gelaten. Het is niet hun keuze dat u er geen graten in ziet om dergelijke bagger open en bloot met de wereld te delen. Ik laat het dus bij een Facebookblock, in de hoop u nooit meer virtueel te kruisen, laat staan dat we elkaar ooit echt tegen het lijf lopen; een seniele gore kutracist zien dansen zou immers een nefaste invloed kunnen hebben op mijn spijsverteringsstelsel.

Met onvriendelijke groeten,

D!

rol

2 gedachtes over “Beste Roland, liefste gore kutracist

Reacties zijn gesloten.